22. března 2012

Co se děje v náhonu

Mlýnský náhon (tedy ta část, která z něj zbyla poté, co jej před pár desetiletími nechali předchozí majitelé zavést sutí od rybníčku až k mlýnu) je úžasné místo. Jeho chladná voda je útočištěm pro množství živočichů a je-li hezké počasí, pak doslova kypí životem :o) A dnes krásně bylo...

Milým překvapením byl sameček čolka horského (Triturus/Mesotriton alpestris)


Je to skutečný parádník

Ropucha obecná (Bufo bufo) se fotit příliš nechtěla...

...a snažila se ukrýt zahrabáním do železitého bahýnka na dně náhonu

Ale vydrželo jí to jen chvilku a už zase zvědavě vykukovala z vody

O kousek výš po proudu se uvelebil skokan hnědý (Rana temporaria)



Po nějaké době se objevil další čolek, pravděpodobně samička onoho krasavce z prvních fotografi

Byla ale mnohem obezřetnější a před objektivem se opatrně ukrývala

A tomuto fešákovi se už v náhonu nelíbilo a čekal na nás u dveří na zahradu :o)

3 komentáře:

  1. Úplně náhodou jsem objevila tento blog a i když je teprve v počátcích,tak mne moc zaujal...Jsem si říkala,to bude krása pozorovat jak majitelé mlýn dávají do původního stavu...A pak kouknu a ejhle ona Catie,kdysi jsi chodila myslím na selský?Jsem ráda,že je tu další blog,který nám bude ukazovat nové zrození.Přeji ať práce jsou od ruky a brzy budete ve svém.Krásné velikonoční svátky přeje Monis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Monis, moc děkuji :o)
      Ano, na selské jsem chodila, jsem to já. Hodně jsem se rozmýšlela, jestli se do blogu pouštět - pořád mám pocit, že nic není hotovo a není tedy co ukazovat. Ale když stále další kamarádi a známí poptávali fotky toho co se udělalo, co je nového, dodalo mi to odvahu a voila - naše ruinka v přímém přenosu (tedy relativně přímém, s přidáváním příspěvků kulhám, pořád mám pocit, že nic není hotovo... :oD)

      Vymazat
  2. Dobrý den přeji. Nevím, jestli je tento blog ještě živý a jestli je stále Šibeniční mlýn ve Vašich rukou. Ale protože si mám rád české dějiny a nesmírně si vážím těch, kdo se ujímají starých věcí, rád bych Vám nabídl pár historických detailů k té máchovské historii, pokud máte zájem. Mohu začít trochu lepším překladem té kroniky pana faráře Glasera z Dubé. Je v ní totiž přímo zmínka o Vašem mlýně, jenom ji překladatel nepochopil. Petr Peňáz

    OdpovědětVymazat